17

Silent Is Better

Salam,


Orang kata Kalau Diam Tanda Setuju...?
Betul kerrr?

Diam tak semestinya kita setuju.
Kadang-kadang kita diam kerana....
Kita rasa tak perlu untuk bersuara,
Malas nak bertegang urat,
Malas nak cakap banyak,
Malas nak gaduh-gaduh takut bila cakap nanti ada org terasa.

Diam bukan beerti pengecut.
Diam tak bermaksud kita kalah.
Diam tak semestinya kita tak ada idea.

Banyak bercakap bukan beerti berani.
Banyak bercakap kadang-kadang menunjukkan kelemahan diri.

Sekian,

Pakai Baju Warna Ceria, Sudilah KOMEN sepatah dua

17 Orang Komen:

Cik Azizah said...

kerana mulut badan binasa..lebih baik kita mendiamkan diri kan..

Asiah Jaffar said...

yup. sy tak suka banyak cakap, kalo marah pun, diam je la.. ;)huhu

senyumSOYA said...

diam n senyum~ heheheh...

Athirah Liyana said...

hehe..diam bukan beerti bisu (:

Siti Nurazlinda said...

diam tanda setuju tu untuk perempuan yang nak kawen aje. HEHE :p

amir aizat said...

kerana pulut santan binasa,hehe

yayahidayah said...

diam2 pun akal berfikir...
teringat notice kat library sekolah dolu kala...
"sshh! silent is golden"...
hikhikhiii... <3

nurAMALLINA said...

Diam lebih senang, tak menimbulkan banyak masalah ^^

Anisa Hang Tuah said...

diamlah..baru cool.

Miz Novexx said...

kalau saya,diam dan senyum bru setuju, kalo diam saja sebab tak puas hati.... hahaha

Abang Stalker said...

sy diam ble sy kentut.hahahaha

Mohd Izzar said...

sya diam ..sbb kt cnie tak ble nk kuar suara..arghhh~~haha^^

Fathiah Hamim said...

sesekali berdiam diri sangat perlu. :)

ghost writer said...

teringat pada satu lagu akhir 90an.dah lupa.

diam bukan bererti aku marah.

apik pehe said...

jadinyer..kalo nk buat sesuatu tu..kena pikir dulu nak cakap banyak ker tak..hahaha

opie said...

setUju!!!x seMestiny kita snyap kitA terIma je pE y org caKap...de pepatah gtAw lebih baEk diam dr brkata2..=D

harrazdani said...

setuju...kurangkan bercakap banyakkan berfikir....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TENKIU DAUN KELADI, JEMPUT DATANG LAGI
PUSH >