22

Kisah Bazar Ramadhan | Doodle Bertudung

Salam Ramadhan semua.

Bila petang je mesti semua orang tak terlepas untuk menyinggah di Bazar Ramadhan kan?

Cunndaa kurang gemar pergi Bazar Ramadhan sebab Bazar kat Bandar cunndaa ni ramai sangat orang..
Nak berjalan pun susah..
Semerbak bau tak payah cerita lah.
Bau lauk pauk yang mencucuk hidung lagi
Tapi bau manusia lebih mengatasi bauan lauk pauk...

Paling tak suka bila beli lauk pauk yang dah basi..
Jangan harap nak pergi tunjuk muka kat gerai tu lagi 
walaupun anak dia Hensem kot..kehkehkeh

Kalau pergi awal best...
Sebab tak de orang sangat..

Perlu diingat,
Bersederhanalah ketika membeli juadah untuk berbuka puasa.

Memang la bila perut lapar, 
semua makanan nampak sedap..
Semua makanan nak dibelinya..
Tapi last-last sekali membazir...

Tak baik membazir.
Beli lah apa yang dirasakan perlu.
Beli lah mengikut keperluan isi rumah,
bukan mengikut kehendak hati.

Paprik Ikan Keli kat Bazar Ramadhan tu besss wooo..
Apa juadah KESUKAAN anda yang selalu anda beli di Bazar Ramadhan?


Pakai Baju Warna Ceria, Sudilah KOMEN sepatah dua

22 Orang Komen:

stellaizz said...

stella pon x suke sgt g bazaar ramahdan....ramai giler....sosak napeh den yg lg 1 entah apo2 harap rupa ye cantek rase xde...baik stella buat sendiri...jimat sikit

sharifahzakiah said...

z pun x suke g pasar ramdhan kalo dh kt umah ni. dulu trpkse g psar ramadhan sbb xdek lauk nk mkn. kt umah xpe mlimpah ruah. hehe slamt brpuasa dalim ^^

amir aizat said...

alahai comel jer

CikAnishLelabu said...

cunndaa..sgt cumil doodle anda tu. geram ! comel mcm cunndaa ! hehe btl2, paling tak suka sbb asap2 dorang bako ayam ke bako sate ke..mmg sesak nafas dibuatnye.. balik2 bju suma bau asap ! tapi makanan yang best tetap the best ! hehehe

r'Da said...

puding caramel !! klu pegi bazar harus beli tu

Si Pujangga said...

:) tahun nie blom g bazar ramdhan lg.. haha..

Realiti Imaginasi Untuk Inspirasi said...

same la kite kak...buat habis duit jer....hihi..nafsu nk bli mmg menggunung tinggi time kat bazar..hihi

btw coomeeel doodle 2,..:)

iejjah said...

sme ah..xsuka p bazar...kdg2 2 ble tgk juadah trus blur =.=,xtau nak makan ape tuk berbuka...muahaha :P

muhamad hanif said...

saya suka murtabak,,.


wakakakakakak !!

mr.curly said...

fuhhh..rase cam ade org sebut name sepupu sepapat dgn wa la..si keli tu..pergh!!goren sambal..hikhik

aku & Fantasi said...

time tgook mkanan semua bned nak time puasa ni....Tapi bila tiba time berbuka mula nak tolak tepi...Mula2 tolak tepi pas tu tolak dlm tong sampah..heheh....
cntik la doodle tu..kiut...;)

chiqubie said...

hari2 makan lauk bazaar ka kakak?
hahahhaa...

Aida Omar said...

lepas berasak2 g bazaar balik rumah meniarap x larat..hik3. doodle yg cumey lagi :)

~cik lenny~ said...

cik len pun xsuke g bazar..
nti mcm2 nk beli..hehe..
(tbe2 teringat nasi kerabu 'wan atiq' kat pasar mlm bangi..best2 :)

Nina Athira-misu said...

comel doodle tuh..

shida'R said...

comel-comel hehe..doodle cunnda tiada tandingan..ngeee :D

Fathiah Hamim said...

pegi bazar mesti tetapkan misi. hehe

Terbelog said...

pesanan dari penaja ni hehe

Terbelog said...

loading shout lama lg
jejak kat sini la ekekek

alif haris said...

amboii kak ..
p bzar sambil cuci mata usha balak ensem ye :) hehehe

0nenanina Vanilla said...

comelnye blog dy pnuh ngan dudel.. samat b'puasa!

syahirooAhmad said...

1st time usha doodle candaa nih.. hang guna paint ka?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TENKIU DAUN KELADI, JEMPUT DATANG LAGI
PUSH >